English 6th form

Дорогі мої шестикласники!
      Продовжуємо працювати над темою " On the move". Ми вже встигли опрацювати види транспорту, способи їх використання ( get out/into, catch, miss, take) та лексику, яку ви закріпили в домашньому завданні ( РЗ с. 75 впр. 2; с. 74 впр. 1,2.(лексика, граматика)
     Наступний крок -  навчитися розповідати про переваги
 ( advantages) та недоліки ( disadvantages) видів транспорту.  
Ви відкриєте підручники на сторінці 150 вправа 5. Там побачите схему. Це переваги і недоліки. Їх потрібно записати у словничок.
 Comfortable -  комфортний
Troublesome - проблемний, неспокійний
Useful - корисний
Tiring - втомлюючий
Dangerous - небезпечний
Safe - безпечний
Enjoyable - радісний
 Транскрипцію до цих слів ви знайдете у ваших підручниках

Для закріпленя, ви виконаєте в Робочому Зошиті вправу 1 с.80 (лексика)



24.03

 Розкажіть, які на вашу думку переваги та недоліки кожного з цих видів транспорту


What are the… of travelling by…?
Advantages
Disadvantages
By plane



By train



By car



By bike

Виконайте в РЗ вправи 1, 2 ст. 81 (лексика)

25.03

Test


  Travelling
 I. Translate into Ukrainian.
1. a booking office;
2. to buy tickets;
3. advantage;
4. a place of destination;
5. an information desk;
6. a boarding pass; 


II. Complete the sentences with the words from the box.
(nature, airport, luggage, sightseeing, railway station, comfortable, uniform)

1. It is very____ to travel by plane.
2. When you travel by train, you can see beautiful ___ from the window.
3. People like to go ____in another city.
4. When we travel to another city, we take our _____ with us.
5. Passengers have to arrive at the ___ early.
6. The train stops at the ____. 

ІІІ.  Read and guess the method of travelling

This way of traveling is quick. The seats are comfortable. You can see a lot of  things from the windows and even sleep. You can make long journeys on land by it.
It is travelling by … 

This way of traveling is not so fast. Some people enjoy traveling by it . Usually people travel in this way in summer, when they are on holidays. You can see waves and sea-gulls.

It is travelling by …

 ІV. Translate into English
 Люди захоплюються подорожами. Вони можуть подорожувати
літаком, потягом, кораблем чи навіть пішки. Люди пакують
свої речі в сумки або рюкзаки і поспішають до свої рідних і
друзів. Подорожування дуже цікаве. Ми можемо побачити
собори, музеї театри і красиву природу. ( лексика та граматика)

30. 03

Починаємо нову тему під назвою " So many places". Отже подорожуємо країнами світу. 

  • Відкрийте свої підручники на сторінці 157 та уважно перегляньте відео повторюючи країни та національності. Повторіть кілька разів. Попрацюйте над перекладом.


  • Виконайте в РЗ вправи 1 - 3 ст. 82 ( початок теми"So many places") (лексика)


31.03 - 01.04

Опрацювати текст вправи 2 ст.161, відповісти на запитання вправи письмово.  ( лексика)


06.04

Ознайомимося з новою лексикою, яку ви запишете в словнички разом із транскрипцією. Це слова із Vocabulary box cт. 164 (лексика)

 century - століття
castle -замок
capital - столиця
cathedral - собор
sight - вид
population - населення
tower - вежа
historical - історичний
a place of interest - цікаві місця


  • Для закріплення лексики виконаєте в Робочому зошиті вправи 1, 2, 3 ст. 84 - 85 (лексика)


07.04


Попрацюємо з визначними пам'ятками Києва. У ваших підручниках на ст. 164 вправа 5. Там подано зображення деяких найвизначніших пам'яток столиці. Опрацюйте інформацію про ці місця ( ст. 166) та подумайте , які з них ви б хотіли відвідати і чому. Свої побажання запишете у вправі 3 вашого РЗ на сторінці 86. ( лексика, граматика)

PS:  Будьте готові прочитати і перекласти мені ваше повідомлення. 


08.04

Доброго дня діти! Сьогодні ми працюємо над граматикою. І тема наша : вживання артикля " the" . Відкривайте ваші підручники на ст. 171.Табличка Remember.  Я трохи узагальню цю табличку для вас, а ви робіть помітки у своїй голові :
ми не використовуємо артикль"the" з
іменами людей
назвами міст та містечок
назвами вулиць
назвами країн ( якщо в назві країни одне слово, наприклад Ukraine)
назвами континентів
назвами гір ( якщо це одна гора, наприклад Hoverla)
назвами озер (якщо це одне озеро наприклад Loch Ness)
назвами водоспадів
назвами островів ( якщо це один острів)


ми обов'язково використаємо артикль"the" з

регіонами країн
назвами країн ( якщо в назву входить кілька слів, наприклад the USA)
назвами річок
назвами морів та океанів
назвами озер ( якщо це група озер)
назвами гір ( якщо це група гір)
назвами островів ( якщо це група островів)
назвами рифів
назвами визначних місць
назвами пустель
назвами національностей


  • А для того, щоб ви могли попрактикуватись, ваше завдання : ст. 172 впр. 2(B)
                                 ст. 173 впр. 3(В)



13.04

Закріпимо вживання артикля " the".

Завдання 1, 2, 3 у ваших Робочих Зошитах. Сторінка 88 - 89. Урок 7. 
  • Перші дві вправи - заповнити чи не заповнити пропуски артиклем  "the". 
  • Третя вправа - дати відповіді на запитання. 

       Не забувайте: відповідь починається з запитання.

14.04


Перегляньте відео та виконайте вказані в кінці відео завдання.




27.04 


Перегляньте відео


В ньому пояснюється різниця між вживанням Present Perfect 
( теперішній доконаний, ever, never, just, already, yet) та  Past Simple ( минулий простий). Цю тему ми опрацьовували ще в 5 класі.

Подивившись відео ви виконаєте в РЗ вправу 2 ст. 86


18.05

Доброго дня діти! Починаємо підсумкові контрольні роботи.
Перша з них - тематична.

TEST

So many places

I.    Name the countries where people speak these languages. (записати назви країн, де спілкуються цими мовами)

·     American –
·     English –
·     Russian –
·     British –
·     Australian –
·     Japanese –
·    Canadian –
·    French –
·    German –
·    Italian –
·    Spanish –
·    Polish –

II.Complete the text with the words from the box. ( доповнити 

речення, записуючи слова у тому порядку, в якому ви їх використали)

capital,  tourists,  photos,  comfortable, 

 museums, morning ,   sightseeing tour, 

 plane


Last year my parents and I travelled to Paris. It is the ________ 

of France.

We went there by _______. We arrived at Paris in the ________ 

and stayed in a ______ hotel in the center of the city. We made a 

______ around Paris. It was fantastic. I have never seen so many 

____. They wanted to visit the ____ and picture galleries. I have 

taken a lot of ____.

III. Fill in "the"where necessary. ( заповнити пропуски не 

переписуючи речень)

1. I’ve been living in _____ London for six years.

2. _____ Danube runs through many European cities.

3. Wild horses live in _____ Gobi Desert.

4. _____ Pacific Ocean has many different types of fish.

5. _____ Nile is a very beautiful river.

6. Her husband comes from _____ California.

7. They crossed _____ Black Sea by boat.

8. He has always wanted to visit _____ Rome.

9. She lived in _____ Asia for several years.

10. I spent a year travelling around _____ Europe.

11. Her village is near _____ Lake Titicaca.

12. They live near _____ Thames.


IV. Write the letter of the correct item. ( вибрати один з 

варіантів, між Past Simple та Present Perfect)

1  Where________________ you been already?

a) did                      b) have           c) has

2) When ___________________he phone you?

a) did                    b) have             c) has

3) Has she ever _______________the waterfall?

a) see                   b) saw                  c) seen

5) Why__________________ he bought these tickets?

a) did                     b) have                        c) has

6) _____________________she ever played this game?

a) Did             b) Have                            c) Has


19.05

Добрий день діти! Сьогодні ми проведемо аудіювання.
Нижче ви побачите записи текстів та завдання до них.

LISTENING

Task 1

"Around the World"


I.     Mark true ( T) or false ( F) sentences.

1.  Some of people have made a trip around London.
2.  They say that you should never plan your journey beforehand.
3.  The leaflets give us information about size, climate, population, national languages and sights of this country.
4.  The United Kingdom is a popular place for traveling.
5.  London is a young city.
6.  London is famous for its beautiful parks.

Task 2. 

“At the Shop”

Табличку креслити не обов'язково. 
Запишіть назву магазину а під нею номер тексту.
 Наприклад: Food shop
                    Text 1

Shops
Food shop
Clothes shop
Milk and butter shop
Department store
market
Number







20.05

  Добрий день діти! Сьогодні ми проведемо контроль читання.

READING


І. Read the text and mark the following statements as «True» or «False».( прочитайте текст та виконайте завдання під текстом)
    One of the widespread myths about travelling is that trains are the cheapest way to take a trip across Europe — eventually this is not true. To prove that we have conducted a short investigation.
     Train tickets are becoming more and more expensive every year. A standard ticket from Frankfurt to Rome costs a minimum of $350, and the price depends on what time and day you are travelling.
   The recent deregulation of air transport in Europe made it possible for such ideas as low-cost airlines and increase in European destinations to come true. Low-cost airlines appeared on the market with a new business model different from the traditional ones. So flights are so cheap now you can fly from Frankfurt to Rome for just $90, and you don’t have to worry about food or drink as the trip just takes a few hours. Travelling the same distance by train takes over 12 hours, and although it can be more relaxing you will need to consider additional accommodation and dining cost if you are travelling overnight.

1) According to the text, trains are the cheapest way of travelling across Europe.—
2) Nowadays train tickets are as expensive as they were several years ago.—
3) Travelling by plane may be cheaper than travelling by train.—
4) Travelling by train will take you longer, but it is usually more comfortable
compared to flying.—

The Symbols of Ukrainian State
       The national flag of Ukraine consists of two horizontal stripes. The top is blue and the bottom is yellow. These are the colours of the sky, the rivers and the golden fields of our beautiful country. Blue and yellow (or gold) were symbols of Kyivan Rus' many centuries ago. They were im­portant colours of the Cossack age. The flag first became the national symbol of Ukraine in 1848. It came back in 1992 when Ukraine became аn independent state.
       The trident is an ancient symbol of Ukrainian people. Its history began about 1,000 years ВC. In the 10th century it became the emblem of Kyivan princes Volodymyr Velykyi and Yaroslav Mudryi. It officially became the national emblem again in 1992.
        The anthem of Ukraine is "Sche ne vmerla Ukrainy...". Pavlo Chubyns'kyi wrote the words in 1863 and later composer Mykhilo Verbyts'kyi wrote the music. First it became the national anthem in 1919. In 1992 it came back again.


      Task 1. Put « +» if the statement is true and « - » if the           statement is false.
1.     The national flag of Ukraine consists of two horizontal stripes.
2.     The top is yellow and bottom is blue.
3.     The anthem of Ukraine wrote in 1865.
4.     Ukraine became an independent state in 1992.
5.     The trident is an ancient symbol of Ukrainian people.
6.     The anthem of Ukraine is “Sche ne vmerla Ukrainy…”

Task 2. Choose a correct variant.

1.     The colour of Ukrainian flag is…
     a)     blue and yellow;  b) green and blue; c) brown and white.

    2.  Ukraine became an independent state in…
        a) 1994;       b) 1999;     c) 1992.

    3. Who wrote the words to the anthem of Ukraine?
        a) Pavlo Chubyns’kuy;  b) Mykola Lysenko; c)Mykhailo                                                                                             Verbut’skyi.
    4. Who wrote the music to the anthem of Ukraine?
        a) Mykola Lysenko;  b) Mykhailo Verbut’skyi; c) Pavlo                                                                                                  Chubyns’kuy.
    5. The anthem of Ukraine wrote in…
        a) 1863;      b) 1864;    c) 1865.

    6.  The national flag of Ukraine consists of…
        a) two horizontal stripes; b) four horizontal stripes;
        c) five horizontal stripes.

25.05


WRITING



26.05
SPEAKING

I.Make up questions and answer them ( скласти запитання та

 дати на них відповідь)

1.do, to  watch, you, what, like, sport?

2.in, are, you, football, team, the school?

3.like, do, to travel, you?

4.travelled, when, the last, was, you, time?

5.buy, you, where, a ticket, can?

6.London, famous for, what, is?

7.is, where, Column, Nelson’s?

8.can, see, people, what, Kyiv, in?




III.Translate into English: 
       
1.Мій друг займається карате. Він тренується в спортивному       центрі тричі на тиждень.

2.Багато людей люблять подорожувати. Вони можуть 

  подорожувати на кораблі чи літаку, на поїзді чи на автобусі. Я

 дуже люблю подорожувати з батьками.


Комментариев нет:

Отправить комментарий